2013-04-27

Lördagslyx

En lördag förmiddag med det enda kravet att man ska laga lunch. Vilken härlig tidssträcka av ledighet det kan vara! Idag tog jag mig en sådan lyxig lördag med en bok och kaffe. Trots att minstingen snart slutar dagis kan jag fortfarande bli förundrad över att jag faktiskt får egen tid utan att behöva hålla koll på barnen hela tiden. Att de har blivit så stora liksom, och jag får sitta där i lugn och ro med bok och fika...
Det är så otroligt lyxigt det där, att när man druckit några klunkar kaffe så har man halva muggen kvar att njuta av tillsammans med upplösningen i en deckaren!

 
Borenshults slussar i Göta kanal ner mot Boren har varit tömda på vatten hela vintern. Nu håller man visst på något renoveringsarbete på slussportarna. Det ser lite roligt ut med en byggnadsställning där mitt i kanalen.Det är svårt att fånga hur djupt det verkligen är, men det är alltså ingen spegelbild man ser genom slussbron av byggnadsställningen.
Bilden knäppte jag med "ajfånen" från bilen när vi passerade över bron, så den lämnar lite övrigt att önska...

2 kommentarer:

Della sa...

Visst är det skönt med egen tid. :)

annette sa...

Egen tid är guld värd!!
Även i Sörping har kanalen varit "tom" hela vintern, ingen skridskobana där i år, lite synd det!