2011-09-30

325. Långsam

166/365


Tog itu med ogräset idag ute på runddelen, ett jobb som jag har dragit mig för i det längsta, men nu är det gjort! Den här snigeln kröp långsamt omkring på strandtriften och såg allmänt läbbig ut. Hämtade "drängen" och frågade om det var en sån där hemsk mördarsnigel, men nej det var det inte påstod han. Och när han ändå "gullade" med den slemmiga varelsen så passade jag på med kameran.

Måste förklara mig lite här känner jag: I vanliga fall bryr jag mig inte om ifall det finns snäckor i rabatterna eller så, men just den spanska skogssnigeln är vi ännu förskonade ifrån så den vill jag ju inte ska komma hit och börja käka upp Makens odlingar! Därav min fråga till "drängen" som är mer bekant med dessa varelser.Det om detta!
// Bonnfrua

3 kommentarer:

Tristan sa...

Det er jo flott å kunne holde styr på hvem som dreper og hvem som er venlige av disse sinele.

God fredag.

annette sa...

Dom är så "läbbiga" tycker jag och mördarsnigeln måste man ju verkligen börja bekäämpa direkt om den skulle dyka upp hos Er som "lever" på att odla.
Snygg bild fick Du i alla fall taget på den icke "farliga" snigeln!
Kul att Du kan använda mina bilder för "antistress", nu finns det ännu mer rofyllda bilder;)

Ha en underbar helg!

annette

Della sa...

Den där ser inte ut som en mördarsnigel. Skönt det. Dom är rätt bra på att käka.